Facebook

ABS sensoren RENAULT SCÉNIC II

Een ABS-sensor zorgt dat uw Abs systeem werkt, de sensoren geven de puls door aan de computer en deze zorgt ervoor dat het ABS-systeem in werking treedt. Een ABS-sensor is een elektronisch auto-onderdeel en kan snel defect raken daar het onder de auto met water en modder te maken krijgt. Vaak zitten de Abs sensoren tegenwoordig ook in de wielnaven ingebouwd wat kan betekenen dat als de ABS-sensor defect is u een complete wielnaaf moet vervangen.

Voor welke uitvoering?
Uitvoering
Bouwjaar
KW
PK
Type auto
06.2003 tot 10.2006
83
113
MPV
06.2006 tot 11.2008
77
105
MPV
06.2003 tot 06.2009
99
135
MPV

ABS sensoren RENAULT SCÉNIC II

De werking van een ABS-sensor

Bij Abs sensoren gemonteerd in de wielnaaf moet men de complete naaf vervangen als de sensor defect is. De ABS-ring zit vaak gemonteerd op de aandrijfas de remschijf of de wielnaaf. De motordelen worden eigenlijk niet nagekeken bij een keuring. Er is een ABS-pomp gemonteerd in de auto, tussen het remsysteem. Het is zaak om ook de ABS-ring goed schoon te maken met onze remreiniger.

ABS-sensor op uw RENAULT SCÉNIC II uitlezen

De ABS-ring in het wiellager werkt samen met de ABS-sensor onder de auto. Bij ons heeft u altijd het juiste advies voor uw RENAULT. Via uw kenteken voorzien wij u van het het passende onderdeel. De Abs sensor in losse uitvoering vervangen is een simpel klusje, de losse sensor zit vaak op het chassis geschroefd bij de aandrijfas of de remschijf daar loopt hij vlak langs een ABS-ring dit is een getande ring waarvan de ABS-sensor de pulsen leest.

Zelf monteren ABS-sensor

Om een signaal op te kunnen vangen, is er een gever en een nemer nodig. Een RDW keuring is verplicht bij een geimporteerde auto. Dit veiligheidssysteem is verbonden met een computer en deze heeft gegevens nodig over de wielsnelheid welke gelezen wordt door de abs sensor. Pas dan kunt u de juiste bestellen, het kan dan een losse ABS sensor zijn, een complete wielnaaf met ingebouwde ABS sensor of een wiellager met magnetische ABS ring.