Remschijven en remblokken werken nauw samen met elkaar binnen het remsysteem van uw auto. Het is belangrijk om de remschijven altijd als set van 2 te vervangen om remverschil te voorkomen. Belangrijk is ook de keuze van de remblokken omdat deze samenwerken met de remschijven doormiddel van wrijving van de beide onderdelen. Remschijven en remblokken zijn hierdoor aan slijtage onderhevig en dienen op tijd vervangen te worden.
Vul uw kenteken in om snel onderdelen voor uw auto te vinden
Autobedrijven monteren vaak blokken en schijven. De gewichtsverdeling is ideaal bij 50% voor en 50% achter. Bij een keuring is veiligheid een hoofdpunt. Een geroeste schijf zal minder remvermogen leveren. Een korte remweg wordt bepaald door de conditie van blokken en schijf.
Er zijn 2 verschillende soorten remschijven geventileerde remschijven en massieve schijven. Remtrommels kunnen ook binnen in de achter remschijf zitten. Heeft u geen kenteken, dan kunt u bij ons ook zoeken via merk, model en type van uw auto. Voertuigen voor de openbare weg hebben altijd een gescheiden remsysteem.
Op elk wiel bevindt zich een remschijf, remklauw en een paar remblokken. Bij ons geldt altijd: niet goed, direct geld terug! BrakeMax remschijven geven tot wel 30% meer remvermogen. Onze partners kunnen u helpen bij het installeren van het bestelde onderdeel onder uw auto. De casting moet uitwerken na het giet proces .
De hier weergegeven gegevens, in het bijzonder de gehele databank, mogen niet worden gekopieerd. Het is niet toegestaan de afzonderlijke data of databank als geheel zonder expliciete toestemming van TecDoc te kopiëren, te publiceren en/of deze handelingen door derden te laten uitvoeren. Indien er in strijd met de auteursrechten gehandeld wordt, zullen er gerechtelijke stappen ondernomen worden.